چگونه بهترین خانه را برای خودمان پیدا کنیم؟

خرید خانه

فهرست مطالب

در دنیای پرشتاب و پرهیاهوی امروز، یافتن خانه ای مناسب بسیار چالش برانگیز و حساس است در این مقاله سعی داریم تا با نکات کاربردی بهترین انتخاب برای شما رقم زده شود.

ابتدا برای اقدام خرید خانه یا ویلا ، اولین نکته  : نیاز است .  آیا نیاز دارید ؟ چه میزان نیاز خرید یک ویلا دارید؟ در واقع تعیین نیاز و الویت در اینجا مطرح میشود .

الویت های خود را نسبت به نیاز مطرح و یادداشت کنید !  که عبارت است از :

چند اتاق خواب نیاز دارید ؟
لوکیشن یا موقعیت چه میزان برای شما دارای اهمیت است؟
دسترسی به مراکز خرید یا رفاهی و حمل و نقل  چطور ؟
نورگیر ! مساله بسیار مهم و حائز اهمیت !!
خودرو دارید ؟ پارکینگ قید شده در سند !
سال ساخت و طبقه !

بودجه بندی

اینها بخش اندکی از یادداشت های نیاز است ، و حال  مساله مهم طرح بودجه   و میزان بودجه بندی  برای اقدام شما ست !

مشخص کردن بودجه ای که میتوانید برای خرید یا اجاره خانه اختصاص دهید بسیار مهم است. حتما هزینه های اضافی مانند، مالیات،بیمه،هزینه نگهداری ، شارژ ساختمان، کمیسیون املاک و …را نیز در نظر بگیرید.

جستجو و مقایسه

استفاده از سایت های املاک ، استفاده از پلتفرم هایی مثل دیوار و شیپور ، و سوال پرسش از دوستان و آشنایان که یک دفتراملاک مورد اعتماد را به شما معرفی کنند.

بازدید حضوری

اگرچه امروزه با پیشرفت تکنولوژی عکس ها و اطلاعات آنلاین بسیار مفید و در دسترس هستند،اما به قول معروف هیچی مثل دیدن با چشمان خودتان ،امری ضروری نیست، در واقع بازدید حضوری این امکان را به شما میدهد تا به جزئیات بیشتر توجه کنید! جزئیاتی که شاید از لنز دوربین خارج بوده ! و همچنین سوال و پرسش در حین بازدید حضوری ، میتواند بسیار مفید برای شما واقع شود.

بررسی مستندات و مدارک

این بخش از مهم ترین مسائل حیاتی در خرید هر چیزی ست ! که قبل از امضای هرقراردادی باید به آن توجه کنید. چک کردن قرارداد، سوال پرسش روش سنتی از محل ، استعلام قرارداد از سایت های معتبر که در همین سایت روش های استعلام اسناد را برای شما توضیح داده ایم . همچنین کمک و مشاوره از یک دفتر یا وکیل متخصص که میتوانند به شما در این امر مهم یاری کنند .

نهایی سازی

در این بخش ، فرایندی که آغاز میشود ، حضور یک مشاور میتواند پررنگ تر از بخش های دیگر باشد ، تا شما یک خرید یا فروش  به اصطلاح سالم و بی دردسر داشته باشین ، و همچنین با مذاکرات فنی ، و چانه زنی ، یک قرارداد خوب و پرسود را برای شما فراهم کنند .

در این مقاله کوتاه سعی کردیم ، خلاصه و مفید قسمت های مختلف اقدامات قبل خرید خانه ، را شرح دهیم .
امیدوارم بهترین اتفاق سهم شما شود .  بهترین فروش … بهترین خرید …

ارادتمند شما .
بهروز منصوری / مشاور سرمایه گذاری املاک در شمال و مدرس حوزه املاک

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دریافت مشاوره رایگان

همه روزه و هر زمان